UWAGA! Wszelkie kopiowanie treści bloga bez mojej zgody będę uważał za kradzież. Wszystkie poniższe teksty (o ile nie napisano inaczej) są tylko i wyłącznie mojego autorstwa. Cytując lub tworząc własny tekst na podstawie mojego, koniecznie zamieść źródło, tj.: http://transseksualizm.blogspot.com/

Czytasz starą część bloga, na której już nie pojawiają się aktualizacje. Żeby zobaczyć nowe posty, zajrzyj na nowy adres.

11 czerwca 2019

Aktualności

Blog miał dłuższą, niezapowiedzianą zresztą, przerwę. Mam dużo zdrowotnych spraw do ogarnięcia i ledwo starcza mi energii na życie, a co dopiero pisanie. Postanowiłem jednak do niego wrócić. ;) Posty będą rzadziej niż za czasu mojej poprzedniej aktywności, ale na pewno pojawi się coś przynajmniej raz lub dwa w miesiącu. Jeśli będę się dobrze czuć, to będę wrzucał więcej, ale na razie musimy zadowolić tym minimum. ;)

Co się u Was działo przed ten czas? Czy pojawiły się nowe transowe problemy i "trendy"? ;) Jakie macie oczekiwania względem nowych postów (poza częstotliwością oczywiście)?

Trzymajcie się!
Grabieżca

P.S. Razem z niebinarnym znajomym postanowiliśmy stworzyć miejsce, w którym możecie anonimowo zadać dowolne pytanie na temat transpłciowości, życia codziennego osoby trans/nb lub poszukać rozwiązania na konkretny problem, tak trochę w stylu "Drogie Bravo..." ;) Coraz więcej osób niebinarnych postanawia żyć w zgodzie ze sobą zamiast wmuszać się w etykietkę transa k/m - i słusznie! Teraz macie okazję poradzić się osoby znającej temat z własnego doświadczenia. :)

10 komentarzy:

  1. Super że wróciłeś ♡ U mnie raczej nic większego się nie wydarzyło, poza tym że rozmawiam z mamą o mojej transpłciowości bardziej otwarcie. Mówi że wolałaby żebym był po prostu "chłopięcą dziewczyną" a nie trans chłopakiem, i boję się że złamię jej serce swoją tranzycją. Długa droga przed nami...
    Odnośnie bloga, fajnie byłoby gdybyś napisał jakąś notkę na temat niebinarności i innych tożsamości niż trans. Tak szczerze to sam nie wiem do końca jak to ze mną jest, więc taki post byłby pomocny. Trzymaj się tam ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Od czegoś trzeba zacząć! Sam fakt, że chce z Tobą rozmawiać już jest wielkim plusem. Niektórzy rodzice zamykają się na ts i liczą, że jeśli będą ignorować problem, to sam minie. Na pewno potrzebuje czasu, żeby się oswoić i przekonać, że to nie jest tymczasowa faza. Powodzenia dla Was obojga!

      Co do niebinarności, zaglądałeś może tutaj? https://transseksualizm.blogspot.com/2019/06/osoby-niebinarne-jakiej-sa-pci.html

      Usuń
  2. Fajnie, że znowu jesteś i planujesz wrócić. Jestem w trakcie zmiany danych, a raczej ciągłego czekania na listy z konkretami, aktualnie czekam na biegłych, więc sprawa zapewne jeszcze trochę potrwa i strasznie mnie to dobija.
    Co do postów, fajnie byłoby dodać jakiś kolejny z serii o efektach testosteronu, w ostatnim czasie poznałem masę ludzi, która nie wiedziała do końca na co się piszą zaczynając T, niektórzy nawet myślą, że mogą sobie wybrać efekty. Taki post byłby superważny, bo ludzie nieodpowiedzialnie wybierają lekarzy którzy traktują nas jako fajną sumkę do portfela, a same hormony jak cukierki, potem kogoś to weźmie i po czasie ubolewa nad efektami. Super byłoby też uaktualnić post z lekarzami i wyodrębnić tych, powiedzmy, najlepszych, albo przynajmniej porządnie robiących swoją robotę, nie mogę już czytać jak ludzie dostają testy psychologiczne do domów albo hormony po pierwszej wizycie, to tak nie powinno wyglądać

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałem to samo ze swoją rozprawą, niby nikt nie miał nic przeciwko, łącznie z sędzią i biegłym, ale poczta i wyznaczanie terminów wlekły się tygodniami, jeśli nie miesiącami.

      Dzięki za sugestie, na pewno skorzystam. :)

      Usuń
  3. Fajne by były posty i dla ftm i dla niebinarnych razem o maskowaniu kobiecej sylwetki-głównie bioder bo z tym jest duży problem,głównie chodzi o dobór spodni i górnej warstwy żeby figura wygladala najbardziej mesko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest już kilka takich postów w kategorii "Ubrania i wygląd", ale postaram się dodać więcej. Dzięki za sugestię. :)

      Usuń
  4. Dobrze, że znowu jesteś, już się bałem że nie wrócisz! Nawet jeśli posty będą rzadko to i tak super, że w ogóle będą się pojawiać :D co prawda, mam to wciąż w dalszej perspektywie, ale chętnie bym przeczytał o mastektomii w ramach NFZ, czyli gdzie można to zrobić, może coś o efektach, czy trzeba się nastawić, że będą gorsze niż kiedy się płaci za zabieg.
    Dużo zdrowia i motywacji do pisania :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A zaglądałeś tutaj? ;) https://transseksualizm.blogspot.com/2015/06/jak-zrobic-mastektomie-na-nfz.html
      Czy ten post wyczerpuje temat, czy masz jeszcze jakieś pytania?

      Usuń
  5. Ja również bardzo cieszę się z twojego powrotu! Biorąc pod uwagę wzmianki o pogarszającym się stanie twojego zdrowia, miałem obawy, że blog już pozostanie zawieszony (zresztą zapewne nie tylko ja). Czy wciąż można cię wesprzeć finansowo/materialnie zgodnie z twoimi instrukcjami na blogu?
    Co do samego bloga, proponowałbym wpis o detranzycji, jako że temat spędza sen z powiek niejednemu transowi dopiero rozpoczynającemu swoją podróż, a szczególnie w polskiej części internetu można na ten temat znaleźć praktycznie nic. Taka luźna propozycja, może dla kilku osób byłoby to pomocne w poukładaniu myśli pod tytułem "a co, jeśli...".
    W każdym razie życzę dużo zdrowia i dalszych sukcesów w rozwijaniu bloga. Gratuluję włożonej pracy w tak dobre polskojęzyczne źródło wiedzy na tematy FtM i powiązane.

    OdpowiedzUsuń
  6. Yay, wróciłeś! Przyznam, że wchodząc dzisiaj na bloga, nie żywiłem większych nadziei, że pojawi się coś nowego. Dużo zdrowia życzę.

    OdpowiedzUsuń

Ze względu na zamknięcie bloga komentarze dostępne wyłącznie dla autora i moderatorów.

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.