UWAGA! Wszelkie kopiowanie treści bloga bez mojej zgody będę uważał za kradzież. Wszystkie poniższe teksty (o ile nie napisano inaczej) są tylko i wyłącznie mojego autorstwa. Cytując lub tworząc własny tekst na podstawie mojego, koniecznie zamieść źródło, tj.: http://transseksualizm.blogspot.com/

Czytasz starą część bloga, na której już nie pojawiają się aktualizacje. Żeby zobaczyć nowe posty, zajrzyj na nowy adres.

14 maja 2012

Buty wielkie, stópki małe...

Nie wiem, jak wy, ale ostatnio mam problem z kupieniem butów w normalnym rozmiarze. Jeszcze dwa-trzy lata temu ganiałem w 40 bez problemu, a teraz bywa, że 39 jest przyduże... Albo rozmiarówka podskoczyła, albo ja się kurczę już na starość. ;) Pomijając jednak moje prywatne przemyślenia na temat  tajemniczych zmian rozmiarówki, poniżej możecie się zapoznać z kilkoma radami odnośnie dobierania butów.


Jeśli macie tendencje do szybkiego frustrowania się brakiem pasujących butów, radziłbym nie wybierać się na zakupy bez wcześniejszego przygotowania. Postarajcie się dowiedzieć, jakie firmy produkują męskie obuwie w małych rozmiarach lub buty unisex dostępne w większości rozmiarów. Szukajcie ich w sklepach sieciowych czy na rynkach (rynki same w sobie są kopalnią butów w każdym rozmiarze marki "no name"). O sklepach firmowych się nie wypowiadam, bo mnie na nie nie stać. ;) Mogę ewentualnie polecić Wojasa. Pamiętajcie, że nie warto na siłę nosić za dużych męskich butów, skoro jest tyle unisexów, damskich czy dziecięcych, które wyglądają lepiej niż kłapciaki. Za czasów wczesnolicealnych najczęściej nosiłem buty chłopięce. ;) Jeśli nie wybierzecie pary ze spidermanem czy tęczowym kucem, nikt nie domyśli się, że to buty dziecięce. Dlatego powtarzam, jak zwykle kiedy mówię o ubraniach i tym podobnych: dopasowanie i wygoda przede wszystkim, wygląd na samym końcu. Jeśli czujecie się dobrze, wyglądacie dobrze - żelazna zasada, której warto się trzymać. Co nie znaczy, że jeśli dobrze się czujecie w spranym szlafroku, to powinniście tak paradować na parapetówce u kumpla... Każdą zasadę warto dopasować do sytuacji. ;p

Jeśli chodzi o czubki butów - to można w zasadzie odgadnąć na czuja. Czubki okrągłe skracają stopę (unikajcie, jeśli macie nadwagę), kwadratowe skracają i poszerzają, natomiast spiczaste, wąskie wydłużają i zwężają. Dodatkowo im masywniejszy but, tym szczuplej wygląda noga. Jeśli macie więc patykowate nogi, to odradzam noszenie wielkich buciorów, chyba, że chcecie wyglądać jak Sora z Kingdom Hearts. ;) Dla tych, którzy borykają się z niskim wzrostem przydatna wskazówka: unikajcie butów, które kończą się na lub nad kostką lub mających w tym miejscu wiązanie.

Jeśli już zdarzy się wam kupić większe buty (no, te pół rozmiaru mogę wybaczyć;), zasięgnijcie porady u sprzedawcy odnośnie wkładek. Nie warto kupować byle jakich w Realu czy na rynku, nie żałujcie na nie pieniędzy.

Kupując buty musicie mieć na sobie skarpety, w jakich będziecie w nich chodzić (jeśli przymierzacie latem i macie gołą stopę w sandale, wystarczy wziąć skarpety ze sobą). Przymierzanie letnich trampek na zimowe skarpety nie ma większego sensu. ;)

Warto byłoby skorzystać z pomiaru stopy (o ile się orientuję jest taka możliwość w Deichmannie). Jeśli stopy mają różne rozmiary, szukajcie tego większego.

Jeśli naprawdę ciężko Wam cokolwiek znaleźć w sklepach czy internecie, zawsze pozostaje Was skorzystanie z robienia butów na zamówienie. Nie jest droższe od dobrych, firmowych butów, a będziecie mieć pewność, że będą dokładnie takie, jakie chcecie.

RADA: zawsze kupujcie buty po południu lub wieczorem - stopy w ciągu dnia puchną, dlatego kupując je rano możecie kupić za małe.

25 komentarzy:

  1. Dzieki za wpis bardzo przydatny:) Mam jeszcze takie pytanie .Jestem bardzo niski jakos tak 160 cm rozmiar buta tez bardzo mały raptem 38 . Znasz moze jakies sposoby , patenty jak choć troche to zatuszować ? Z góry dziekuje za pomoc i pozdrawiam .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli chodzi o wzrost, to staraj się unikać wielkich nadruków, np. na bluzach czy koszulkach ("zawładną" powierzchnią Twojego ciała i ją skrócą), wybieraj nadruki mniejsze lub czarno-białe. Ogólnie staraj się unikać noszenia kilku kolorów na raz. Lepiej też będziesz wyglądać w pionowych wzorach zamiast poziomych. Unikaj butów o bardzo wąskich czubkach, zbyt wydłużą stopę, co nijak się będzie miało do proporcji przy niskim wzroście. Szukaj butów raczej o kwadratowym czubku, stopa będzie szersza i masywniejsza, okrągłe skrócą nogę. Kwadratowe czubki często też wydłużają optycznie całą nogę. Jeśli ubierasz się elegancko, wybierz krawat wąski, nie standardowy. No i najważniejsze - żadnych luźnych ubrań. Tylko i wyłącznie dopasowane. To zawsze pomaga, nawet na niskich facetach. ;)

      Usuń
    2. Wielkie dzieki za porady na pewno skorzystam :) Co do ciuchów to niezbyt lubię dopasowane ( jakoś tak krepuja mi ruchy ) ,ale pomyśle jeszcze nad tym ,może uda mi sie znaleźć coś pomiedzy.Jesli chodzi o buty to będę szukał takich z kwadratowymi czubkami ,choć nie wiem czy uda mi sie znaleść tego typu męskie buty na moją nage :/ Do tej pory na elegancko nosilem buty chłopięce , a na co dzień jakieś sportowe typu unisex lub glany ( mają otok co troche powiększa mi optycznie stopę ) , lecz i tak moja wyróżna sie spośród stóp moich kolegów . No cóż nic z tym nie zrobię jakoś trzeba iść dalej : ) Jeszcze raz dziekuje i pozdrawiam

      Usuń
    3. Też jestem wielbicielem glaniaków i wojskowych buciorów. ;) Niby wyszczuplają nogę (którą i tak mam wąską), ale mają tak masywne podeszwy, że wszystko wygląda na miejscu. Wiesz, przy takim wzroście nie warto na siłę powiększać sobie stóp, bo może to dziwnie wyglądać... Znam ten ból, bo jestem tylko trochę wyższy. ;)

      Usuń
  2. O, buty :) Ja zawsze miałem problem, ale dlatego, że szybko miałem wielką stopę 40/41. Nie produkowano dziewczęcych butów w takim rozmiarze [miałem 12 lat, nie liczę szpilek po 12 cm~], więc nosiłem męskie ;) Co zabawne, często w rozmiarach 42/43 ;p Aktualnie wszystkie moje potrzeby zaspokaja Deichmann. No może poza tym, że mam szczupłą stopę, więc w części butów pływam ;) ale nie wyobrażam sobie nosić butów z kwadratowym czubkiem, może masywniejsza stopa nie pasowałaby do mnie jako ogółu, nie wiem ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No w Deichmannie mają strasznie szerokie buciory, fakt. ;) Jak masz tak dużą stopę, to nijak nie musisz jej powiększać. ;p To normalny, męski rozmiar, tylko pozazdrościć. ;)

      Usuń
    2. Powiększać nie, ja tylko w większości butów się topię, tak są szerokie ;) Ale nie narzekam, trochę cierpliwości i zawsze coś znajdę... czasem najpierw idę do sklepu, w którym wiem, ze nic nie kupię, powkurzam się a wtedy w następnym od razu wszystko mi pasuje ;P Wielki Fan Zakupów ;p

      Usuń
  3. O widze , że poruszyliscie temat niskiego wzrostu czyli czegoś co też i mnie dotyczy . Chce o coś spytac mianowicie jestem jeszcze przed terapią hormonalną i zastanawian sie czy jest szansa że urosnę choć troche do góry i czy rozmiar buta może uledz zmianie ( jesli to ma znaczenie to mam 19 lat) ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Od zadawania pytań niezwiązanych z aktualnym tematem posta jest "zaproponuj temat" po prawej w "koniecznie przeczytaj" - to tak na przyszłość dla wszystkich. ;)

      Rośnie się tak do 20 r.ż. maks, genetyczni faceci do 21-22r.ż., więc na pewno dużo nie podskoczysz do góry. Jest szansa na dodatkowe parę cm (mam 21, w ciągu ostatnich dwóch lat urosłem 2cm - szaleństwo ;p). Hormony nic do wzrostu nie dają, bo to nie te hormony. ;) Jeśli chodzi o dłonie, to możesz je mieć co najwyżej szersze od ćwiczeń/pracy, ale raczej ci już nie urosną. Ze stopami natomiast bywa tak różnie, że nawet nie próbuję zgadywać.

      Usuń
    2. Dziękuje za odpowiedz ,to pytanie za mną chodziło już od jakiegoś czasu ,bo z lekcji biologi pamiętam , że kobiety ( a fizycznie niestety nią jeszcze jestem ) rosną do pierwszego okresu potem juz tylko mogą raptem kilka cm wyciągnąć. Stąd moje wątpliwości czy na hormonach coś by sie zmieniło ,bo naturalnie raczej juz nie .Jeśli mogę coś zasugerować (z góry przepraszam że robię to pod tym postem ,a nie tak jak prosiłeś w "zaproponuj temat " lecz skoro już piszę to dorzucę jeszcze to jedno zdanie )to mógłbyś dodac posta z poradami właśnie dla niskich transów,bo nie każdy czyta komentarze a już na jakimś forum było kilku zainteresowanych takimi poradami :)

      Usuń
    3. Nie no, fakt, że od pierwszego okresu się wolniej rośnie, ale nie aż tak. Musiałbym mieć ok 145cm teraz, a zapewniam cię, że sporo więcej wyciągnąłem. ;)

      A jesli chodzi o porady, to już mam szkice postów. Zacząłem od typów sylwetek co prawda, ale następne w kolejności miały iść wzrostem. W sumie... Może warto zmienić kolejność, skoro jest zapotrzebowanie. ;)

      Usuń
  4. zewsząd i znikąd25 maja 2012 12:33

    Buty na zamówienie, jeżeli nie są jakiejś rewelacyjnej jakości, porafią być naprawdę niedrogie. Ja szyłam na zamówienie kozaki, bo chciałam mieć, a nic się nie dopina na moją łydkę (jestem babą i tęgą, i umięśnioną i mam 43 cm obwodu łydki - podobno damski standard to ok. 37). Zresztą "po drodze" próbowałam szukać najmniejszych męskich i wtedy odkryłam, że mężczyźni przestali nosić kozaki, chyba jedyne wysokie męskie kozaki szyje wojsko... W każdym razie z założenia szukałam czegoś z imitacji skóry, bo uważam, że miejsce skóry jest na jej właścicielu... w końcu trafiłam na bazarku gościa, który sprzedawał kozaki, okazało się, że sam szyje i koniec końców uszył mi za 100 zł. Jak na kozaki cena śmiesznie niska, toż w sklepach ceny zaczynają się chyba gdzieś od 400 zł, a potrafią sięgać ponad 2000...

    OdpowiedzUsuń
  5. My partner and I absolutely love your blog
    and find most of your post's to be exactly I'm looking for.
    Do you offer guest writers to write content in your case?
    I wouldn't mind producing a post or elaborating on some of the subjects you write about here. Again, awesome website!

    Take a look at my weblog ... Vacation village At weston

    OdpowiedzUsuń
  6. Yes! Finally something about im a celebrity get me out of
    here.

    my web blog: http://Articlemajestic.Info

    OdpowiedzUsuń
  7. Heya i am for the first time here. I came across this board
    and I find It really useful & it helped me out a
    lot. I hope to give something back and aid others like you aided me.


    Here is my web blog :: exercises for vertical leap

    OdpowiedzUsuń
  8. I was able to find good information from your articles.


    Look into my page ... http://Test.Chao.Org.pl

    OdpowiedzUsuń
  9. I read this post fully about the difference of latest and
    previous technologies, it's amazing article.

    Take a look at my website: einfohound.com

    OdpowiedzUsuń
  10. I am not sure where you are getting your info, but great topic.
    I needs to spend some time learning much more or understanding more.
    Thanks for fantastic information I was looking for this information for my mission.


    Look into my blog post vertical jump Workouts

    OdpowiedzUsuń
  11. Highly energetic post, I enjoyed that a lot.

    Will there be a part 2?

    my web site; Students.Ee.Port.Ac.Uk

    OdpowiedzUsuń
  12. I am truly grateful to the holder of this web page who has shared this impressive
    paragraph at here.

    Here is my web page; http://guuker.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. It's an amazing piece of writing designed for all the web users; they will take advantage from it I am sure.

    my homepage - workouts to increase vertical jump

    OdpowiedzUsuń
  14. I know this site offers quality depending articles or reviews and other stuff, is there any other website which presents these things in quality?


    Check out my page: Http://muna.4Mystudent.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Hi! I simply wish to offer you a huge thumbs up for the
    great info you've got right here on this post. I am returning to your site for more soon.

    Also visit my weblog: exercises to improve vertical

    OdpowiedzUsuń

Ze względu na zamknięcie bloga komentarze dostępne wyłącznie dla autora i moderatorów.

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.