UWAGA! Wszelkie kopiowanie treści bloga bez mojej zgody będę uważał za kradzież. Wszystkie poniższe teksty (o ile nie napisano inaczej) są tylko i wyłącznie mojego autorstwa. Cytując lub tworząc własny tekst na podstawie mojego, koniecznie zamieść źródło, tj.: http://transseksualizm.blogspot.com/

Czytasz starą część bloga, na której już nie pojawiają się aktualizacje. Żeby zobaczyć nowe posty, zajrzyj na nowy adres.

4 maja 2012

Transseksualizm do poczytania

Dostałem na mejla kilka pytań o książki z informacjami na temat transseksualizmu, wrzucam więc krótki spis (część z nich jest po angielsku, ale zapewne są polskie odpowiedniki). Jeśli komuś przychodzi coś do głowy - proszę o uzupełnienie


Przekleństwo Androgyne. Transseksualizm, mity i rzeczywistość, Imieliński, Dulko
Zrozumieć płeć, red. A. Kuczyńska
Apokalipsa płci, Imieliński, Dulko.
Siedem szklanek, M. Zych
Transpozycje płci. Transseksualizm i inne zaburzenia identyfikacji płci, Imieliński, Dulko 
Aleksandra Zamojska jest mężczyzną, D. Zamojski
Galernicy seksu, Imieliński, Dulko
Skok anioła, M Maud
Agnieszki sen zimowy, A. Byczkowska
Byłam mężczyzną, A. Strzelec
Zbłąkana płeć, Imieliński, Dulko
Transseksualizm i rodzina, M. Fajkowska-Stanik
Znudziłem się Bogu w połowie, P. Podgórski
Odmiany odmieńca - ?

Angielskie:
Just add hormones: An insider's guide to the transsexual experience, M. Kailey
Lesbian, gay, bisexual and transsexual health issues, A. Sylvestre
Transgender explained for those who are not, J. Herman
How sex changed a history of transsexuality in United States, J. Meyerowitz
TransForming Gender, S. Hines
She's not the man I married: My life with transgender husband, H. Boyd
The transgender guidebook: Keys to a successful transition, A. Boedecker

1 komentarz:

  1. z polskich jest jeszcze "M/K autsajderzy" A. Sokołowski i jeszcze coś amatorsko wydane było... No i jeszcze można "Zakazane miłości" choć o ts są może dwie czy trzy historie (za to niezłe).
    z zagranicznych to jest na pewno sporo więcej :P ja miałem okazję czytać/przejrzeć "Becoming a Visible Man" J. Green

    OdpowiedzUsuń

Ze względu na zamknięcie bloga komentarze dostępne wyłącznie dla autora i moderatorów.

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.