UWAGA! Wszelkie kopiowanie treści bloga bez mojej zgody będę uważał za kradzież. Wszystkie poniższe teksty (o ile nie napisano inaczej) są tylko i wyłącznie mojego autorstwa. Cytując lub tworząc własny tekst na podstawie mojego, koniecznie zamieść źródło, tj.: http://transseksualizm.blogspot.com/

Czytasz starą część bloga, na której już nie pojawiają się aktualizacje. Żeby zobaczyć nowe posty, zajrzyj na nowy adres.

14 maja 2014

Czym jest binder?

Szukając różnych metod na ukrywanie cycków, można się potknąć o termin "binder". Co to jest? Binder to kamizelka/koszulka/pas zaprojektowany specjalnie do spłaszczania piersi. Bindera używają nie tylko transi i osoby niebinarne płciowo, ale też cosplayowcy, męskie lesbijki i każdy, kto chce mieć płaską klatkę. Zdarza się, że bindera używają cis-faceci, którym z jakiś powodów powiększyły się piersi (ginekomastia). Największy wybór mają szczupli i z małym rozmiarem piersi, ale i pozostali znajdą model dla siebie. Sporadycznie można trafić nawet na bindery "junior", czyli dla transów dopiero zaczynających dorastać. Z pewnością o wiele wygodniejsze i łatwiejsze w użyciu niż bandaże lub spłaszczaki domowej roboty.

Są projektowane specjalnie pod potrzeby kobiecego ciała, dzięki czemu gwarantują bezpieczeństwo i komfort. Także ryzyko otarć i odparzeń jest zdecydowanie mniejsze niż w przypadku bandaży czy domowych metod.

Rozróżnia się trzy długości:

chest band (nazywane też strapless binder) - binder, który opina wyłącznie cycki; profesjonalny zamiennik dla bandaży;


short - binder do żeber; wygodniejszy niż strapless;


long - binder w postaci podkoszulki, najbardziej dyskretny; część spłaszczająca jest na poziomie piersi, reszta koszulki jest luźna.


Ceny potrafią być naprawdę różne. Od kilku do kilkuset dolarów - zależy głównie od firmy, materiału, typu oraz rozmiaru cycków, do których będzie używany.

Dodatkowe informacje:
Sklepy z binderami
Jak wybrać pierwszy binder?
Rodzaje zapięć w binderach
Jak czyścić bindery?
Jak zmierzyć się do bindera?
Spłaszczakowe FAQ

7 komentarzy:

  1. No to ja od siebie dopowiem, że binder typu long i short można zamówić na polskiej stronie na facebook'u - Lifestyle Tomboy. Kosztuje on 60zł (z wysyłką), plus/minus 5zł. Dostępne są chyba tylko czarne.
    A tu dostępne rozmiarówki: http://www.lifestyletomboy.blogspot.com/2013/12/staniki-dla-tomboyi-binders-for-tomboys.html (proszę nie sugerować się nazwą posta ;_;).

    OdpowiedzUsuń
  2. Boże, dobrze, że znalazłam tą stronę. <3
    Jestem transwestytą i bardzo często potrzebuję...
    po prostu nie mieć piersi. xd

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam ten sam problem, jednak posiadając 75e ciężko je ukryć:(

      Usuń
    2. 75e to mógłbym mieć.. ale niestety mam większe.

      Usuń
  3. Kochani, ja mam "małe", ale i tak brzydzę się nimi... To fantastyczna strona!!! Nareszcie coś DLA MNIE❤️😍

    OdpowiedzUsuń
  4. Czy binderem mogłabym tylko zmniejszyć sobie piersi czy muszą one zniknąc całkiem?

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń

Ze względu na zamknięcie bloga komentarze dostępne wyłącznie dla autora i moderatorów.

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.